‍ سبک زمینه حضرت رقیه (سلام الله علیها)...

بِنْگر شِکَستم ای بابا
از پا نِشَستم ای بابا

بی تاب و پریشانم
چون مرغ غزلخوانم
از هجر تو دلدارم

من غم مخورم هرگز
گر شد رُخِ من قرمز
بر نیزه تویی یارم

سرت بر نیزه ها
چراغِ  راهِ  ما
تنت بر روی خاک گرم دشت کربلا
چه ها آمد سر تو ای عزیز مصطفی
فدای تو سر و جانم پدر جانم بیا

به  روی  دامانم  بِنِشین
تو  حالِ  زارِ  عمه  ببین
سر تو شد سامان همه
غم تو کرده مارا غَمین

خوش آمدی ای همسفرم
شیب الخضیبم ای پدرم
تو هم کلیسا هم به تنور
من هم به ویران شد گذرم

یا ابتا یاحسین(۴)

قاریِ  قرآن  ای بابا
ای بر تنم جان ای بابا

ای روح و روان من
ای  ماهِ  جهان  من
خورشیدِ سر نیزه

لرزیده  مرا  اَندام
در کوفه و هم در شام
از چشمِ بَد و هرزه

مرا زَد دشمنت
به باغ و گلشنت
پُر از زخم و کبودی شد تَنِ من چون تَنَت
مرا تَسکین بِده یک دم با قرآن خواندنت
بگو   بابا   فدای   آن   رقیّه   گُفتَنَت

چه  کرده  دشمن  با سر  تو
چه پاره پاره ست حنجر تو
غریب   مادر   ای   پدرم
فدای   تو   این   دختر   تو

مبهوت من غساله شده
از بس تنم پُر لاله شده
من باتو می آیم به سفر
عمه  مرا  در  ناله  شده

یا ابتا یاحسین(۴)


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.